Ogólne Warunki Sprzedaży

§.1 Postanowienia Ogólne

  1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (dalej „OWS”), które określają prawa i obowiązki stron umów sprzedaży oraz dostawy towarów i usług oferowanych przez Firmę Handlowo Usługową MKR Trade, prowadzącą działalność pod adresem ul. Lipnik 8, 30-519 Kraków,Polska. Firma działa jako jednoosobowa działalność gospodarcza o numerze REGON 1201131611, NIP 679-267-97-36 (zwana dalej „Sprzedającym”).
  2. Niniejsze OWS stanowią integralną część każdej zawieranej przez Sprzedawcę umowy sprzedaży.
  3. Niniejsze OWS mają zastosowanie wyłącznie w przypadku, gdy drugą stroną umowy jest przedsiębiorca zgodnie z definicją zawartą w przepisach Kodeksu cywilnego (zwany dalej „Kupującym”).
  4. Niniejsze OWS wykluczają zastosowanie innych wzorców umownych, takich jak ogólne warunki umowy, warunki sprzedaży, wzory umowy, regulaminy itp., które byłyby stosowane lub ustalane przez Kupującego.
  5. Wszelkie ustalenia indywidualnie uzgodnione między stronami i potwierdzone na piśmie mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszych Warunków, o ile dotyczą spraw różniących się od tych zawartych w niniejszych Warunkach.
  6. Niniejsze OWS są dostępne do wglądu na stronie internetowej Sprzedawcy pod adresem: www.mkrtrade.pl.

§2. Definicje

Zastosowanie w poniższych Ogólnych Warunkach Sprzedaży określeń oznacza:

  1. „Sprzedającym” jest Firma Handlowo- Usługowa MKR Trade Maciej Karwiński, z siedzibą przy ul.Krochmalniki 3, 30-428 Kraków, Polska. KRS: 1201131611, NIP: 679-267-97-362
  2. „Kupującym” oznacza osobę prawną, jednostkę organizacyjną pozbawioną osobowości prawnej oraz osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą.
  3. „Termin płatności” to dzień, w którym wymagalna staje się należność za zakupiony towar lub usługę.
  4. „Produkty” odnoszą się do ruchomych rzeczy, towarów i usług, które zostaną sprzedane na podstawie umowy między Sprzedawcą a Kupującym.
  5. „Zamówienie” to oferta zakupu produktów, która jest przekazana na piśmie, dostarczona osobiście, listownie, za pośrednictwem kuriera lub pocztą elektroniczną. Zamówienie musi zawierać co najmniej nazwę zamawianego produktu, ilość, dane Kupującego, niezbędne do wystawienia faktury VAT oraz informacje o firmie, dane kontaktowe, preferowany sposób, termin i miejsce odbioru zamówionych produktów.
  6. „Potwierdzenie” to pisemne oświadczenie ze strony Sprzedawcy, które informuje Kupującego o przyjęciu zamówienia. Potwierdzenie zawiera co najmniej informacje o cenie towaru, całkowitej wartości zamówienia, terminie realizacji, miejscu i warunkach dostawy/odbioru oraz warunkach płatności. Potwierdzenie jest przekazane Kupującemu po otrzymaniu zamówienia.

§3. Zawarcie umowy

  1. Wszelkie informacje dotyczące towarów i usług oferowanych przez Sprzedającego (dalej: „Produkty”), zamieszczone w katalogach, folderach, broszurach itp., oraz na stronie internetowej Sprzedającego, mają wyłącznie charakter informacyjny i reklamowy, nie stanowiąc oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
  2. Żadne zapewnienia, gwarancje, obietnice ani zmiany do umowy sprzedaży składane ustnie przez pracowników Sprzedającego w związku z zawarciem umowy lub złożeniem oferty nie wiążą Sprzedającego.
  3. Kupujący może składać zamówienia w formie pisemnej, również drogą elektroniczną.
  4. Oferta Sprzedającego składana jest Kupującemu w formie pisemnej, poprzez przesłanie e-maila lub przesyłkę listową.
  5. Umowa między Sprzedającym a Kupującym zostaje zawarta w momencie otrzymania zamówienia przez Sprzedającego, pod warunkiem, że zamówienie nie odbiega od oferty dostarczonej wcześniej przez Kupującego.
  6. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności między zamówieniem złożonym przez Kupującego a ofertą Sprzedawcy, wiążące jest potwierdzenie zamówienia, które zostaje wystawione i przesłane Kupującemu przez Sprzedającego, chyba że Kupujący odwoła zamówienie na piśmie (e-mailem), jednak nie później niż w ciągu 1 dnia kalendarzowego od otrzymania pisemnego potwierdzenia zamówienia od Sprzedającego.
  7. Zamówienie Kupującego powinno zawierać następujące dane:

    – Nazwa Kupującego wraz z dokładnym adresem,
    – Numer NIP,
    – Nazwa handlowa lub symbol Produktu z oferty,
    – Ilość zamówionego towaru,
    – Termin, miejsce i warunki dostawy/odbioru Produktu.

    Jeżeli zamówienie dotyczy wcześniej przedstawionej oferty, konieczne jest umieszczenie na zamówieniu numeru tej oferty. W przypadku braku podania numeru oferty, Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne niezgodności cenowe na fakturze VAT, brak dostępności Produktu oraz inne niezgodności z określonymi szczegółami Produktu podanymi w pierwotnym zamówieniu.

    Anulowanie zamówienia przez Kupującego jest dopuszczalne tylko w wyjątkowych sytuacjach po uprzednim uzgodnieniu warunków anulowania na piśmie ze Sprzedającym. Sprzedający zastrzega sobie prawo do obciążenia Kupującego rzeczywistymi kosztami, które powstały do momentu anulacji, jednak nie przekraczającymi wartości zamówienia.

§4. Cena

  1. Cena za Produkt, będącego przedmiotem umowy sprzedaży, zawsze będzie ustalana w ofercie lub umowie sprzedaży.
  2. Kupujący zobowiązany jest do dokonania płatności ceny w terminie wynikającym z faktury VAT wystawionej przez Sprzedającego, chyba że w ofercie lub umowie sprzedaży określono inny termin.
  3. Termin i sposób płatności są ustalane indywidualnie dla każdego Kupującego.
  4. Cena Produktu jest uregulowana przez przekazanie płatności na rachunek bankowy podany przez Sprzedającego na fakturze VAT lub zgodnie z innymi ustaleniami z oferty lub umowy sprzedaży.
  5. Płatność uznaje się za zrealizowaną w chwili zaksięgowania środków na rachunku bankowym Sprzedającego.
  6. Sprzedający zastrzega sobie możliwość jednostronnego podniesienia ceny w przypadku wystąpienia obiektywnych przesłanek uzasadniających wzrost ceny Produktu po zawarciu umowy, na które Sprzedający nie miał wpływu, takich jak zmiany stawek podatku od towarów i usług itp.
  7. Ceny podawane przez Sprzedającego są cenami netto i zostaną powiększone o odpowiedni podatek od towarów i usług zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  8. Ceny podawane przez Sprzedającego nie obejmują żadnych opłat celnych ani innych finansowych obciążeń nałożonych na Produkty zgodnie z prawem w siedzibie Kupującego.
  9. W przypadku nieuregulowania należności w terminie wskazanym na fakturze, Sprzedający ma prawo do zawieszenia dostaw Produktów oraz wstrzymania realizacji już przyjętych zamówień. Ponadto, Sprzedający może uzależnić realizację nowego zamówienia złożonego przez Kupującego, który zalega z płatnościami lub opłaca faktury opóźnione, od wcześniejszej wpłaty zaliczki na to zamówienie.
  10. W przypadku opóźnienia w zapłacie, Sprzedający ma prawo do obciążenia odsetkami za opóźnienie, niezależnie od tego, czy Sprzedający ponosi szkodę, a opóźnienie jest wynikiem okoliczności, za które Kupujący nie ponosi odpowiedzialności. Wysokość odsetek ustawowych będzie stosowana, o ile umowa nie określi innej stawki odsetek. Obowiązek zapłaty odsetek nie wyłącza roszczeń o rekompensatę szkody zgodnie z ogólnymi zasadami.
  11. Wniesienie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku dokonania płatności za Produkty w ustalonym terminie.

§5. Dostawa i transport Produktów

  1. Termin dostawy Produktów zostanie ustalony zgodnie z ofertą lub potwierdzeniem zamówienia.
  2. Termin dostawy może ulec zmianie w następujących sytuacjach:a) Wstrzymanie dostawy z przyczyn leżących po stronie Kupującego.
    b) Opóźnienie Kupującego w dokonaniu płatności.
    c) Brak niezbędnych informacji od Kupującego, które są wymagane do realizacji dostawy.
    d) Wystąpienie siły wyższej. W takiej sytuacji, termin dostawy zostanie wydłużony o okres wystąpienia tych okoliczności, z uwzględnieniem czasu potrzebnego dla Sprzedającego na wznowienie dostaw.
  3. Koszt i ryzyko transportu Produktów ponosi Kupujący.
  4. Ryzyko uszkodzenia, zniszczenia lub utraty Produktu przechodzi na Kupującego w momencie jego wydania przez Sprzedającego.
  5. Po otrzymaniu Produktu, Kupujący ma obowiązek niezwłocznie sprawdzić zgodność dostarczonego towaru z zamówieniem. Kupujący powinien szczególnie sprawdzić stan przesyłki, jakość, ilość i asortyment towaru. W przypadku stwierdzenia niezgodności, Kupujący ma obowiązek niezwłocznie (najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych) zgłosić zastrzeżenia przewoźnikowi oraz Sprzedającemu, sporządzając protokół niezgodności. Sprzedający zastrzega sobie prawo do kontroli zgłoszonej szkody na miejscu dostawy.
  6. Jeśli Kupujący opóźnia ustalony termin dostawy lub odmówi przyjęcia Produktów, Sprzedający ma prawo naliczyć Kupującemu koszty transportu oraz magazynowania w wysokości 0,5% wartości sprzedaży za każdy dzień przechowywania.
  7. Jeśli Kupujący nie odbierze Produktu z magazynu Sprzedającego przez okres dłuższy niż 7 dni, lub nie dokona odbioru w innym ustalonym miejscu w uzgodnionym terminie, Sprzedający wyśle wezwanie do odbioru Produktu w ciągu 7 dni od daty otrzymania wezwania.
  8. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu opisanego w pkt. 7, Sprzedający ma prawo przechować Produkt lub przetrzymać towar we własnym magazynie, na koszt i ryzyko Kupującego.
  9. Koszt za bezumowne przechowywanie nieodebranego Produktu wynosi 200 zł netto za każdy dzień przechowania.

§6. Siła wyższa

  1. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za nierealizowanie zobowiązań wynikających z umowy w przypadku, gdy takie niemożliwości były spowodowane okolicznościami od niego niezależnymi, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, oraz których nie można było uniknąć (działanie siły wyższej).

§7. Kary umowne

  1. Kupujący jest zobowiązany do uregulowania kary umownej na rzecz Sprzedającego w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn niezależnych od Sprzedającego. Termin płatności kary umownej wynosi 7 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy, a kwota wynosi 25% ceny Produktu z dodatkiem należnego podatku od towarów i usług. Dokonanie płatności kary umownej nie zwalnia Kupującego z pokrycia rzeczywistych kosztów poniesionych do momentu odstąpienia od umowy z przyczyn niezależnych od Sprzedającego.

§8. Zasady postępowania

  1. Firma Handlowo-Usługowa MKR Trade Maciej Karwiński (firma) prowadzi działalność w duchu odpowiedzialności za konsekwencje swoich działań, konsekwentnie stosuje jednolite standardy etycznego zachowania zarówno wśród pracowników, jak i osób trzecich. W trosce o poszanowanie praw człowieka, przestrzegania praw pracowniczych, uczciwej konkurencji oraz ochrony środowiska naturalnego.
  2. Firma aktywnie dąży do stworzenia przyjaznego środowiska pracy, opartego na wzajemnym szacunku i tolerancji, w celu zapewnienia harmonijnej współpracy.

§9. Odpowiedzialność

  1. Sprzedający ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, z tym że odpowiedzialność ta jest ograniczona do szkody o rzeczywistym charakterze, wyłączając utracone korzyści. Sprzedający nie ponosi również odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe z powodu niewłaściwego doboru Produktów, ich niewłaściwego wykorzystania lub użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem bądź instrukcją obsługi i konserwacji, jak również jakiekolwiek szkody na których wystąpienie lub rozmiar wpływ miał stan i właściwości infrastruktury w ramach której Produkty mają być eksploatowane, w tym w szczególności tych jej elementów, z którymi Produkty mają być połączone.
  2. W każdym przypadku odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu wszelkich szkód nieobjętych wyłączeniem zostaje ograniczona do rzeczywistej straty Kupującego, w wysokości nieprzekraczającej kwoty 100% wynagrodzenia umownego netto, przy czym ograniczenie to nie znajdzie zastosowania do szkód spowodowanych z winy umyślnej.

  3. Jeżeli strony uzgodniły pisemnie dostawę Produktów lub materiałów niespełniających Polskich Norm lub innych norm technicznych lub bezpieczeństwa, Sprzedający nie odpowiada za wynikłe z tego szkody.

  4. Za możliwości zastosowania i skutki wykorzystania Produktów dostarczonych przez Sprzedającego w określonych rozwiązaniach konstrukcyjnych Kupującego, odpowiada Kupujący, nawet, jeżeli Sprzedający był włączony jako doradca lub konsultant w przygotowanie konstrukcji i finalnego produktu Kupującego.

  5. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności wobec Kupującego z tytułu wad towaru wykonanego przez Kupującego z zastosowaniem Produktów dostarczonych przez Sprzedającego.
  6. Firma aktywnie dąży do stworzenia przyjaznego środowiska pracy, opartego na wzajemnym szacunku i tolerancji, w celu zapewnienia harmonijnej współpracy.

§10. Gwarancja

  1. Sprzedający udziela gwarancji na sprzedawany Produkt przez okres 12 miesięcy, licząc od daty zakupu Produktu. Dla towarów handlowych gwarancję udziela producent.
  2. Kupujący będzie uprawniony do realizacji praw wynikających z gwarancji tylko wtedy, gdy będzie przestrzegać zasad użytkowania i konserwacji określonych przez Sprzedającego dla sprzedawanego Produktu.
  3. Gwarancja obejmuje jedynie wady, które wynikają z pierwotnych przyczyn związanych z zakupionym Produktem. Wady powstałe z innych przyczyn, w tym zwłaszcza wynikające z: niewłaściwego użytkowania lub zastosowania Produktu, nieprawidłowego doboru Produktu do warunków użytkowania, niewłaściwego montażu lub konserwacji, napraw lub ingerencji dokonanych przez Kupującego lub osoby trzecie bez uprzedniej zgody Sprzedającego lub niezgodnie z wskazówkami Gwaranta, a także wady wynikłe z działania siły wyższej, nie podlegają gwarancji.
  4. Uprawnienia Kupującego z tytułu gwarancji na Produkt zostaną utracone w przypadku wykrycia modyfikacji Produktu lub śladów ingerencji osób nieuprawnionych.
  5. Gwarancja udzielona przez Sprzedającego obowiązuje wyłącznie na terenie Polski. Wywiezienie Produktu za granicę Polski skutkuje utratą gwarancji. Naprawy gwarancyjne nie będą przeprowadzane poza granicami Polski. Wszelkie naprawy nawet w okresie gwarancji, dokonane poza granicami Polski, będą obciążać Kupującego. Jeśli Kupujący będzie chciał, aby Sprzedający dokonał naprawy za granicą Polski, taka naprawa będzie odpłatna we wszystkich aspektach, w tym opłacane będą części, robocizna, dojazd i inne.
  6. Sprzedający nie ponosił odpowiedzialności za żadne szkody poniesione przez Kupującego w wyniku awarii lub niesprawności towaru, zarówno w okresie gwarancji, jak i po jej zakończeniu.
  7. Niniejsza gwarancja nie obejmuje utraconych korzyści wynikających z wad Produktu ani nie obejmuje zadośćuczynienia za szkody powstałe poza Produktem.

§11. Rękojmia

  1. Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu.

§12. Cesja

  1. Przelew wierzytelności przysługujących Kupującemu względem Sprzedającego jest możliwy wyłącznie po uzyskaniu wcześniejszej, pisemnej zgody Sprzedającego na takie działanie.

§13. Postanowienia końcowe

  1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (OWS) podlegają prawu polskiemu.
  2. Wszelkie spory wynikłe z zastosowania niniejszych OWS będą rozstrzygane zgodnie z polskim prawem, z wyłączeniem Konwencji Wiedeńskiej o Umowach Międzynarodowej Sprzedaży Towarów z dnia 11 kwietnia 1980 roku.
  3. Do rozstrzygania sporów związanych z niniejszymi OWS sądem właściwym jest sąd mający siedzibę w miejscu Sprzedającego.
  4. Nieważność lub nieskuteczność jednego lub kilku postanowień niniejszych OWS nie wpływa na ważność i skuteczność pozostałych postanowień.
  5. Wyrażając zgodę na niniejsze OWS, Kupujący jednocześnie akceptuje przechowywanie i przetwarzanie swoich danych osobowych przez Sprzedającego w celu realizacji umowy sprzedaży.
  6. Wprowadzenie jakichkolwiek zmian do niniejszych OWS wymaga formy pisemnej, w przeciwnym razie uznane zostaną za nieważne.
  7. W przypadku, gdy niniejsze OWS zostały sformułowane w innych językach niż polski, w razie sporu obowiązują OWS w języku polskim.
  8. Akceptując niniejsze OWS, Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Sprzedającego oraz przez podmioty działające na jego zlecenie, zarówno w kraju, jak i za granicą, w celu realizacji umów sprzedaży oferowanych Produktów.
  9. Bez uprzedniej zgody Sprzedającego, Kupujący nie ma prawa przekazywać osobom trzecim informacji uzyskanych w wyniku kontaktów handlowych związanych z działalnością Sprzedającego, objętych tajemnicą handlową.
  10. Kupujący zobowiązuje się do nieujawniania ani nieprzekazywania informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa Sprzedającego, ale ich rozpowszechnienie, ujawnienie lub wykorzystanie mogłoby narazić Sprzedającego na szkodę lub uszkodzić jego reputację, zarówno w okresie trwania umowy, jak i po jej zakończeniu.
  11. Niniejsze OWS wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2023 roku.